8.
Domein 7: Onderwijskundig beleid en leerlingenbegeleiding

Het onderwijskundig beleid en leerlingenbegeleiding verwijst naar de kerntaak van schoolbesturen, of met andere woorden naar de wijze waarop schoolbesturen hun bestuurstaak inhoudelijk invullen. Het uiteindelijke doel is het optimaliseren van de kwaliteit van de onderwijsprocessen in de scholen en van de leerprocessen van leerlingen. In het onderwijskundig beleid en leerlingenbegeleiding van een schoolbestuur wordt daarom onder meer verwezen naar de onderwijskundige thema’s die centraal staan binnen de werking van het schoolbestuur en naar de kwaliteitseisen die worden vooropgesteld. Ook de manier waarop scholen de begeleiding van en zorg voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeftes realiseren, wordt geëxpliciteerd door het onderwijskundig beleid en leerlingenbegeleiding . 

Dit schoolbestuur... *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal oneens
    Eerder oneens
    Noch oneens/noch eens
    Eerder eens
    Helemaal eens
  • … is begaan met de onderwijskundige kwaliteit van onderwijs- en zorgprocessen in zijn scholen.
  • … stelt in zijn beleid het leren van leerlingen centraal.
  • … heeft goed zicht op de kwaliteit van onderwijs- en zorgprocessen in zijn scholen.
  • … stelt hoge eisen aan de kwaliteit van het onderwijs in zijn scholen.
Wens tot verandering: Onderwijskundig beleid en leerlingenbegeleiding *
Ondertitel van de lickert-block
  • Geen wens
    Matige wens
    Sterke wens
  • In welke mate wenst u in de toekomst verandering binnen dit domein?

Wenst u een antwoord te verduidelijken of een bijkomende reactie te geven?  Uw antwoord zal letterlijk opgenomen worden in het rapport. Deze vraag is niet verplicht om in te vullen.

animate__pulse

Sterk schoolbestuur 2.0 Module 4: Beleidsdomeinen voor bestuurders en schoolleiders Bevraging: De 8 beleidsdomeinen