7.
Domein 6: Identiteitsbeleid

De manier waarop schoolbesturen en hun scholen zichzelf identificeren, wordt geëxpliciteerd door het identiteitsbeleid. Dit beleid geeft onder meer antwoorden op vragen zoals waar staat het schoolbestuur voor en wat vindt het schoolbestuur belangrijk. Aspecten die verwijzen naar de cultuur van een schoolbestuur, zoals de richtinggevende visie en waarden en normen die hoog in het vaandel worden gedragen, nemen hier een belangrijke plaats in. Deze aspecten worden weerspiegeld in het pedagogisch project dat scholen uitdragen.   

Dit schoolbestuur... *
Ondertitel van de lickert-block
  • Helemaal oneens
    Eerder oneens
    Noch oneens/noch eens
    Eerder eens
    Helemaal eens
  • … draagt actief bij aan het bepalen van de identiteit van de eigen organisatie.
  • … ondersteunt zijn scholen in het kenbaar maken van hun identiteit.
  • … expliciteert welke waarden men hoog in het vaandel draagt.
  • … heeft een helder zicht op de richtinggevende principes die zijn beleid inspireren.
Wens tot verandering: Identiteitsbeleid *
Ondertitel van de lickert-block
  • Geen wens
    Matige wens
    Sterke wens
  • In welke mate wenst u in de toekomst verandering binnen dit domein?

Wenst u een antwoord te verduidelijken of een bijkomende reactie te geven?  Uw antwoord zal letterlijk opgenomen worden in het rapport. Deze vraag is niet verplicht om in te vullen.

animate__pulse

Sterk schoolbestuur 2.0 Module 4: Beleidsdomeinen voor bestuurders en schoolleiders Bevraging: De 8 beleidsdomeinen