Resultaten
Detailanalyse

hoofdONDERZOEKSVRAAG 1

In welke mate beschikken de leerlingen over historisch besef en kunnen ze tijd inschatten, plannen en ordenen?

De leerlingen kunnen tijdsbegrippen en verschillende soorten kalenders functioneel gebruiken.

Analyseer
Gekozen eigenschap: Gebruik bovenliggende
  • 2022
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2023
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2024
    33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • Behaalt minder dan 50%
  • Behaalt tussen 50% en 80%
  • Behaalt meer dan 80%
  • Vlaams gemiddelde
  • Referentiegroep

De leerlingen kunnen gebeurtenissen uit het eigen leven en uit de geschiedenis in de tijd situeren.

Analyseer
Gekozen eigenschap: Gebruik bovenliggende
  • 2022
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2023
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2024
    33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • Behaalt minder dan 50%
  • Behaalt tussen 50% en 80%
  • Behaalt meer dan 80%
  • Vlaams gemiddelde
  • Referentiegroep

De leerlingen kunnen vaststellen en uitdrukken hoe de werkelijkheid verandert en hoe de kennis 
erover evolueert in de tijd.

Analyseer
Gekozen eigenschap: Gebruik bovenliggende
  • 2022
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2023
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2024
    33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • Behaalt minder dan 50%
  • Behaalt tussen 50% en 80%
  • Behaalt meer dan 80%
  • Vlaams gemiddelde
  • Referentiegroep

De leerlingen zijn er zich van bewust dat er een verschil is tussen wat historisch is gebeurd en meningen 
over wat er is gebeurd.

Analyseer
Gekozen eigenschap: Gebruik bovenliggende
  • 2022
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2023
    33 25
    33 25
    33 25
  • 2024
    33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • 33 25
    33 25
    33 25
  • Behaalt minder dan 50%
  • Behaalt tussen 50% en 80%
  • Behaalt meer dan 80%
  • Vlaams gemiddelde
  • Referentiegroep