Jullie vulden de vragenlijst rond het beleidsvoerend vermogen van het schoolbestuur relatie met de schoolleider(s) in.
In dit onderdeel bespreken we 'onze verwachtingen'.
Welk resultaat voorspellen jullie?
Wat leidt tot deze voorspelling?
Duid aan of jullie de drager van het beleidsvoerend vermogen als een sterkte, in orde of als groeikans zien.
Geef kort aan waarom jullie dit voorspellen.
Doeltreffende communicatie
Doeltreffende communicatie richt de aandacht op formele en informele communicatie-initiatieven van bestuursleden en schoolleiders om tegemoet te komen aan informatiebehoeftes en aan wensen tot wederzijdse afstemming
-
Doeltreffende communicatie
Ondersteunende relaties
Ondersteunende relaties verwijzen naar de mate waarin de professionele en persoonlijke relaties tussen bestuursleden en schoolleiders als ondersteunend ervaren worden.
-
Ondersteunende relaties
Gezamenlijke doelgerichtheid
Gezamenlijke doelgerichtheid omvat het werken vanuit een richtinggevende visie, missie en kernwaarden die door bestuursleden, schoolleiders en andere betrokkenen gedragen wordt.
-
Gezamenlijke doelgerichtheid
Gedeeld leiderschap
Gedeeld leiderschap verwijst naar de participatie van bestuursleden en schoolleiders in de besluitvorming in het schoolbestuur
-
Gedeeld leiderschap
Geïntegreerd beleid
Geïntegreerd beleid focust zich op de onderliggende afstemming van de verschillende beleidsdomeinen binnen het ruimere beleid van het schoolbestuur en in de samenwerking met schoolleiders.
-
Geïntegreerd beleid
Reflectief vermogen
Reflectief vermogen omvat de mate waarin het schoolbestuur en schoolleiders initiatieven nemen om in het eigen functioneren sterke en zwakke punten te identificeren.
-
Reflectief vermogen
Innovatief vermogen
Innovatief vermogen richt de aandacht op de mate waarin het schoolbestuur en de schoolleiders openstaan voor en omgaan met vernieuwingen, en erin slagen om vernieuwingen op een succesvolle manier te implementeren.
-
Innovatief vermogen
Responsief vermogen
Responsief vermogen verwijst naar de mate waarin bestuursleden en schoolleiders openstaan voor en in staat zijn om een antwoord te formuleren op externe vragen en verwachtingen.
-
Responsief vermogen