Voorinschatting van de resultaten
Voorinschatting van de resultaten

Jullie vulden de vragenlijst rond het beleidsvoerend vermogen van het schoolbestuur relatie met de schoolleider(s) in. 
In dit onderdeel bespreken we 'onze verwachtingen'. 
Welk resultaat voorspellen jullie?
Wat leidt tot deze voorspelling?
Duid aan of jullie de drager van het beleidsvoerend vermogen als een sterkte, in orde of als groeikans zien.
Geef kort aan waarom jullie dit voorspellen.

Doeltreffende communicatie

Doeltreffende communicatie richt de aandacht op formele en informele communicatie-initiatieven van bestuursleden en schoolleiders om tegemoet te komen aan informatiebehoeftes en aan wensen tot wederzijdse afstemming 

  • Doeltreffende communicatie

Ondersteunende relaties

Ondersteunende relaties  verwijzen naar de mate waarin de professionele en persoonlijke relaties tussen bestuursleden en schoolleiders als ondersteunend ervaren worden.

  • Ondersteunende relaties

Gezamenlijke doelgerichtheid

Gezamenlijke doelgerichtheid omvat het werken vanuit een richtinggevende visie, missie en kernwaarden die door bestuursleden, schoolleiders en andere betrokkenen gedragen wordt.

  • Gezamenlijke doelgerichtheid

Gedeeld leiderschap

Gedeeld leiderschap verwijst naar de participatie van bestuursleden en schoolleiders in de besluitvorming in het schoolbestuur

  • Gedeeld leiderschap

Geïntegreerd beleid

Geïntegreerd beleid focust zich op de onderliggende afstemming van de verschillende beleidsdomeinen binnen het ruimere beleid van het schoolbestuur en in de samenwerking met schoolleiders.

  • Geïntegreerd beleid

Reflectief vermogen

Reflectief vermogen omvat de mate waarin het schoolbestuur en schoolleiders initiatieven nemen om in het eigen functioneren sterke en zwakke punten te identificeren.

  • Reflectief vermogen

Innovatief vermogen

Innovatief vermogen richt de aandacht op de mate waarin het schoolbestuur en de schoolleiders openstaan voor en omgaan met vernieuwingen, en erin slagen om vernieuwingen op een succesvolle manier te implementeren.

  • Innovatief vermogen

Responsief vermogen

Responsief vermogen verwijst naar de mate waarin bestuursleden en schoolleiders openstaan voor en in staat zijn om een antwoord te formuleren op externe vragen en verwachtingen.

  • Responsief vermogen